یاهو از سوی تعدادی از سازمان های مدافع حقوق مصرف کنندگان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


 به روزرسانی خدمات ایمیل این شرکت و تغییر برخی شرایط و مفاد توافقنامه یاهو با کاربران در زمینه استفاده از خدمات وب میل و مسنجر علت اصلی این انتقادهاست.
یاهو با دستکاری توافقنامه کاربری خود بررسی اطلاعات شخصی کاربران و مطالعه محتوای آنها را برای کسب اطلاع از علائق کاربران و نمایش تبلیغات مرتبط برای کاربران مجاز دانسته است.

بر همین اساس یاهو چنین فرض کرده که کاربران خدمات ایمیل و مسنجر یاهو به این شرکت حق داده اند تا به طور خودکار تمامی پیام های دریافتی و ارسالی آنان را تجزیه و تحلیل کند.

نکته جالب آن است که گزینه ای برای غیرفعال کردن این فرایند در یاهو پیش بینی نشده و لذا از این پس حریم شخصی کاربران سرویس های ایمیل و مسنجر یاهو به طور گسترده نقض می شود.
جالب آنکه این نقض حریم کاربران سرویس های ایمیل و مسنجر دیگر که با کاربران یاهو در تماس هستند را هم در بر می گیرد.

گروه های مدافع حقوق دمصرف کنندگان از کاربران یاهو خواسته اند نسبت به این تصمیم به طور گسترده اعتراض کنند تا این شرکت را مجبور به تغییر رفتارش کنند.

 



تاريخ : سه‌شنبه ٢۱ تیر ۱۳٩٠ | ۱٢:٥٥ ‎ق.ظ | نویسنده : حسام ساعد | نظرات ()
  • آنکولوژی
  • قالب بلاگ اسکای